VAEKST utvikler konsistente salgs pipelines for en nordisk PLMS-programvareleverandør gjennom Sales-as-a-Service og verdifull markedsinnsikt.
For å styrke sin markedstilstedeværelse i Norge, Sverige og Danmark søkte et globalt toppselskap som spesialiserer seg på produktlivssyklusstyring, hjelp fra et eksternt salgsteam for å bistå den interne salgsorganisasjonen ved å sørge for en jevn strøm av salgskvalifiserte leads.
Partnerskapet startet med en workshop som involverte en analyse av PLMS-selskapet for å identifisere det potensielle målsegmentet basert på firmografiske variabler.
Under workshopen ble flere variabler som bransjer, kvalifikasjonskriterier, størrelse (målt i antall ansatte og omsetning) og kjøpssignaler vurdert. Basert på denne analysen ble biovitenskapsbransjen identifisert som det primære målsegmentet, med fokus på selskaper som ønsker å forbedre sine datadrevne og digitale evner innen FoU og produktutvikling. VAEKST lanserte derfor raskt en personalisert flerkanalsstrategi for outbound sales i Norge, Sverige og Danmark.
Integrering av kjøpsutløsere i sanntid i kampanjen resulterte i en betydelig økning i konverteringsfrekvensen, ettersom forretningsutviklerne kunne identifisere potensielle kunder som aktivt søkte etter programvarer som ligner på det VAEKSTs kunder tilbyr.
Så langt har VAEKST gjennomført 112 salgskvalifiserte møter på bare to måneder. Videre har VAEKST gitt verdifull markedsinnsikt og sanntidsdata, presentert i to utarbeidede markedsrapporter som har vist seg å være avgjørende for selskapet i arbeidet med å forbedre sin produktstyrte vekststrategi.