Et selskap i vekst trengte hjelp til forretningsutvikling og kontaktet VAEKST via en henvisning fra en eksisterende partner.
Den danske digitale tjenesteleverandøren tilbyr en one-stop-shop for eiendomsdata og et samarbeidsverktøy som forenkler eiendomsinvesteringsprosessen for fagfolk. Verktøyet muliggjør eklere samarbeid på tvers av team og organisasjoner under eiendomstransaksjoner, og effektiviserer dermed hele prosessen.
Selskapet var på utkikk etter en nordisk partner som kunne bistå med forretningsutvikling og demoer. Etter å ha blitt henvist av en av VAEKSTs partnere, tok de kontakt med VAEKST for å inngå et partnerskap.
Den danske oppstartsbedriften opplever operasjonelle flaskehalser i den utgående salgsprosessen på grunn av rask vekst og mangel på tid. Etter å ha fått positive tilbakemeldinger om VAEKST fra nettverket sitt, organiserte oppstartsbedriften raskt en workshop. Workshopen hjalp VAEKST med å få en grundig forståelse av markedet der oppstartsbedriften opererer, noe som resulterte i innledende segmentering og en personlig utgående salgskampanje. Kampanjen legger vekt på en flerkanalstilnærming for å maksimere effektiviteten.
Start-up selskapet, som ble etablert for to år siden, mener partnerskapets suksess skyldes den datadrevne tilnærmingen og det tette samarbeidet. De månedlige møtene gjorde det mulig å dele verdifull innsikt, og den månedlige markedsrapporten viste seg å være nyttig i selskapets arbeid med å penetrere det danske eiendomsmarkedet.
Til tross for at partnerskapet bare har pågått i 2,5 måneder, har det resultert i 35 SQL-er gjennom markedsundersøkelser og utgående salgskampanjer, noe som har ført til en betydelig økning i forretningsmulighetene i målmarkedene.