VAEKST hjelper en AI-basert samtaleplattform i Skandinavia med å ekspandere i Sverige via leadgenerering og markedsundersøkelser.
Ved hjelp av kunstig intelligens og maskinlæring analyserer det danske selskapet kundesamtaler i kundeservice for å forbedre kundeopplevelsen og frigjøre det fulle potensialet. Selskapet, som opererer i en spesifikk nisje innen kommunikasjon, brukeropplevelse og taleteknologi, slet med å ekspandere og øke merkevarebevisstheten. For å overvinne dette søkte de hjelp fra VAEKST til å ekspandere til det svenske markedet via Sales-as-a-Service. En utgående salgsstrategi ble iverksatt for å frigjøre selskapets store potensial.
Til tross for at selskapet befinner seg i en voksende bransje, møtte det hindringer i arbeidet med å utvide kundebasen, ettersom mange selskaper går bort fra telefonbasert kundeservice. På grunn av sektorens kompleksitet og egenart er det avgjørende for selskapet at produktspesialisten har direkte kontakt med potensielle kunder for å demonstrere sin ekspertise og verdien av produktet. For å løse dette satte VAEKST sammen et Inside Sales team for å generere salgskvalifiserte leads, avtale demomøter, pleie salgspipelinen og tilby strategisk innsikt i sektoren.
De månedlige markedsrapportene inkluderte data om segmenterte konverteringsfrekvenser og årsaker til at potensielle kunder ikke er interessert. I den første uken eksperimenterte VAEKST med forskjellige sektorer og oppdaget at finans-, medie- og detaljhandelen hadde de høyeste konverteringsratene når de fokuserte på kundeservice.
Etter 10 måneder med markedsundersøkelser og leadgenerering opplevde selskapet en betydelig økning i forretningsmulighetene i målmarkedene. Partnerskapet er fortsatt aktivt med 60 salgskvalifiserte møter booket og 3 markedsrapporter distribuert.