VAEKST skaper SQL-er og kundeinnsikt om M&A, GDPR, HR og IT-juridiske tjenester for et dansk advokatfirma.
Advokatfirmaet har over 250 ansatte i Norden og Baltikum og ønsker å øke sin markedsandel i inn- og utland. Firmaet tilbyr førsteklasses tjenester og har derfor behov for personlig kontakt med nye kunder for å etablere et sunt og langsiktig forhold, men har ikke nok tid til å gjøre dette. Firmaet trengte å bygge opp en sterk kundeportefølje og skape nye forretningsmuligheter uten å fjerne fokus fra eksisterende kunder. VAEKST leverte et salgsteam for å skape salgskvalifiserte leads og generere kundeinnsikt på tvers av tjenester som M&A, GDPR, HR og IT.
Ettersom advokatfirmaet vektla respekt, profesjonalitet og kunnskap svært høyt, var det viktig at VAEKST opprettholdt merkevarens integritet gjennom profesjonell kommunikasjon med nye prospekter. Etter å ha utformet et profesjonelt og personlig budskap, genererte VAEKST potensielle kunder ved hjelp av avanserte kriterier for markedssegmentering, gjennomførte telemarketing- og e-postkampanjer mot segmentet og leverte markedsrapporter med strategisk innsikt fra samtaler med kundene.
Fagforeninger, organisasjoner, museer og fond ble identifisert som et interessant segment for GDPR-tjenester, e-handelsbedrifter for IT-tjenester, profesjonelle serviceselskaper for HR og private equity- og eiendomsinvesteringsselskaper for M&A. Markedsrapportene inneholdt informasjon som konverteringsrater segmentert på demo- og firmografi, konkurranselandskap, merkevarekjennskap og grunner til å være uinteressert.
Partnerskapet startet med GDPR-tjenester og vokste raskt til også å omfatte IT-, HR- og M&A-tjenester, i tillegg til en utvidelse til Sverige og Norge. Samarbeidet pågår fortsatt, og så langt har 177 salgskvalifiserte leads og 5 markedsrapporter blitt utarbeidet, noe som har ført til flere nye kunder og strategisk innsikt for partnerteamet.